Time flies when you are having fun! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Judith Komrij - WaarBenJij.nu Time flies when you are having fun! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Judith Komrij - WaarBenJij.nu

Time flies when you are having fun!

Blijf op de hoogte en volg Judith

14 April 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia ora people!

De afgelopen twee maanden zijn werkelijk waar omgevlogen, althans dat idee heb ik. Het is alweer half april. Het lijkt nog maar zo kort geleden dat ik op het vliegtuig stapte richting het avontuur. Het avontuur is geen avontuur meer maar werkelijkheid.
Het gaat goed met mij, ik vermaak me hier goed, uitstekend zelfs.

Het bevalt me goed op mijn stage en de tijd gaat dan ook snel. Gelukkig maar, want anders zouden het lange maanden worden. Heb de eerste dingen voor school in moeten leveren. Dus het is nu echt begonnen. Nog maar twee maanden en mijn stage zit er alweer op. Half juni ben ik klaar met mijn stage. Ik stop eerder met mijn stage, omdat ik op trip ga met de Stray bus. Echt hoe leuk is dat?! Het Noorder- en het zuidereiland staan op de planning. Ik zal 16 juni vertrekken vanuit Auckland en zal 12 juli dit o zo mooie land verlaten. Dus ik kan na mijn stage bijna nog een maand reizen en genieten van dit land. Ik ben zeer benieuwd naar het reizen met de Stray bus. Natuurlijk ben ik ook benieuwd naar het zuidereiland, ik heb er al veel goede verhalen over gehoord van anderen.

Wat heb ik de afgelopen tijd gedaan? Even nadenken. Het laatste wat ik heb verteld is mijn trip naar Rotorua, het raften. Dat was echt leuk en elke keer als ik de foto’s zie besef ik me weer hoe leuk dat was. Wat heb ik daarna allemaal gedaan. Ik heb de afgelopen tijd iets rustiger aan gedaan, qua trips. Ben niet elk weekend meer weg, maar blijf nu af en toe ook een weekend in Auckland. Het paasweekend, wat betekende een lang weekend van vier dagen, ben ik meer richting het zuiden gegaan. New Plymouth wel te verstaan. Samen met twee collega’s en een meisje dat ik via facebook heb leren kennen, hebben we een auto gehuurd en zijn we op pad gegaan. Het was een hele ervaring. Het was een leuk weekend en ik heb dan ook weer prachtig mooie dingen gezien. Alleen dat weekend heb ik heimwee gehad naar huis. De meiden die met me mee waren, kwamen allemaal niet uit Nederland en ik kon er dan ook niet echt met iemand overpraten. Maar gelukkig was de heimwee snel weer over, om precies te zijn toen ik weer in ‘mijn ritme’ kwam. We hebben in New Plymouth de Mount Taranaki beklommen. Dit was een pittige, maar een leuke tocht. Helaas zat het weer niet helemaal mee die dag, we hebben eigenlijk niet kunnen genieten van het uitzicht omdat er geen uitzicht was. De wolken waren ons uitzicht. Het was totaal bewolkt. Of course ging het natuurlijk ook nog regenen. De twee andere dagen hebben we gelukkig wel van het weer kunnen genieten en dat hebben we dan ook zeker gedaan. We hebben eerst een ochtend doorgebracht op een prachtig mooi strand en zijn daarna richting Taupo gereden. Te laat in Taupo aangekomen, want eigenlijk was het hostel al gesloten maar gelukkig wilden ze voor ons nog even open blijven. In Taupo hebben we de Huka Falls gezien en zijn we nog naar een Geothermal Park, Orakei Korako, geweest. De Huka Falls zijn echt mooi om te zien, vooral om te zien dat er ook echte pro’s van af kajakken. Respect.

Het weekend daarna ben ik in Auckland gebleven en heb ik heerlijk twee dagen op het strand doorgebracht. Ook al is het hier nu herfst, het weer is nog best prima. Het is wel wat kouder, dus elke dag in de korte broek lopen is er helaas niet meer bij maar een T-shirt kan nog altijd. Ook heb ik die week bij een Nederlands restaurant gegeten. Ja, in het verre Nieuw Zeeland hebben ze een Nederlands restaurant. Met een Nederlandse eigenaar. We hebben daar heerlijk gegeten. Een broodje kroket, een pannenkoek en poffertjes met ijs gingen er dan ook goed in. Het was heerlijk om weer iets echt typisch Nederlands te eten. Ik heb er dan extra van genoten.

Afgelopen weekend heb ik leren surfen. Het was echt een zeer geslaagd weekend. Het surfen, valt nog best tegen, maar ik kan zeggen dat ik in de surf-hoofdstad van New Zealand, Raglan, heb gesurft. Het ging niet van een leien dakje, maar ik stond af en toe. En dan zie je kinderen van een jaar of 5 oud en die staan als echte pro’s op zo’n surfplank. Ja, dan ben ik wel even jaloers. In Nederland leren we al van jongs af aan fietsen, ik denk dat dat hier zo is met surfen. Aangezien ze hier bijna niet fietsen, gaan ze maar surfen. Snap ik. Maar was wel even jaloers. ’s Avond hebben we een zeer gezellige party gehad.

Eigenlijk heb ik nog wel redelijk veel gedaan nu ik het zo op ‘papier’ zet. Het zijn alleen de weekenden die je vrij hebt, dus dan plan je dingen in. Ik heb al best veel van het land gezien. Maar ik ga nog meer van het land zien wanneer mijn lieve papa en mama hier zijn. Nog twee weekjes en dan zijn ze hier al. Toen ik vertrok uit Nederland was het nog zo ver weg, maar nou is het al bijna zover. Ik kan eigenlijk niet wachten tot ik weer iets van huis zie. Ik heb geen heimwee, maar ik mis wel mijn familie en vrienden. Als ik die nou naar Nieuw Zeeland kon verhuizen, dan zou mijn leven hier perfect zijn. Het leven is in het algemeen veel beter dan in Nederland. Ik voel me hier op me gemak, lekker relaxt en zonder stress. Iets wat ik in Nederland soms nog wel eens had, it is totally gone.

Mijn Engels maakt nog niet echt sprongen, maar het gaat al wel een stuk beter dan in het begin. Het is nu ook veel makkelijker om een gesprek met iemand aan te aan in het Engels. Als ik drank op heb, schijn ik volgens sommigen bijna vloeiend Engels te praten. Haha, waar drank dan wel niet goed voor is. Ik heb veel mensen ontmoet die niet uit Nederland komen, wat ik zeer leuk vind. Ook de verhalen die ze met zich meebrengen zijn zeer leuk. Wat me opvalt, is dat hier heel veel Duitsers zijn. Echt in elk hostel waar ik geslapen heb, zijn Duitsers. Ja, er zijn veel Nederlanders maar niet in elk hostel waar ik geslapen heb. Ach, soms is het best fijn om je eigen taal te kunnen praten.

Tot zover mijn leven in Nieuw Zeeland. Speak to you soon!


  • 14 April 2016 - 17:56

    A Komrij:

    Jou verslag gelezen.Wat heb je al veel van het land gezien.
    Een geweldige ervaring.Fijn dat zo naar de zin hebt.
    Gr Oma A.xxx

  • 14 April 2016 - 21:08

    Gea:

    Hé Judith, wat heb je er toch weer een mooi verhaal van gemaakt. Leuk om te lezen. We hebben erg veel zin om te komen. Nog twee weekjes.... Dan kunnen we met eigen ogen zien wat jij allemaal beschreven hebt.
    Doeg, liefs Gea

  • 14 April 2016 - 21:53

    Fam P.Barkmeijer:

    Lieve Judith.

  • 14 April 2016 - 22:01

    Fam.Barkmeijer:

    Lieve Judith,

    Vandaag 14-4-2016 jouw verslag gelezen ,prachtig mooi'
    Wat gaat de tijd toch snel. Hier is alles prima.
    Oma en Opa genieten al, dat jij zo goed hebt.

    Een dikke knuffel en liefs
    Oma en Opa

  • 14 April 2016 - 22:16

    Martha:

    Wat heb je al veel gezien en gereisd
    Maar ja school hoort er ook bij. Dat zal ook wel weer lukken. Nog een paar weekjes en dan komen je ouders. Gezellig. Krijgen ze een indruk van jouw leven in Auckland. Wens je veel plezier en succes verder. Groetjes Martha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Judith

Actief sinds 23 Feb. 2016
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 3314

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 01 Juli 2016

My internship in New Zealand

Landen bezocht: