Family time! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Judith Komrij - WaarBenJij.nu Family time! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Judith Komrij - WaarBenJij.nu

Family time!

Blijf op de hoogte en volg Judith

22 Mei 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Terwijl ik deze blog zit te schrijven, bedenk ik me dat het al even geleden is dat ik wat geschreven heb en dat het zomaar mijn laatste blog vanuit Auckland zou kunnen zijn.

29 april stond al vanaf het begin rood omcirkeld in mijn agenda, want dan zouden papa en mama komen. Daar heb ik ook echt naar uit gekeken, om weer iets bekends en vertrouwds van thuis terug te zien. Maar voordat ze kwamen hadden we hier een lang weekend, omdat het ANZAC day was. Dit is een soort van 4 en 5 mei wat wij in Nederland hebben. Dus een auto gehuurd en op naar een nieuw stukje Nieuw Zeeland. De oostkust. Het was echt een hele mooie maar lange tocht. Wat zeker de moeite waard is, maar snap dat veel mensen het skippen omdat er wel meer mooie dingen te zien zijn. Ik kan wel weer iets van mijn bucketlist afstrepen, namelijk de eerste zon van de hele wereld zien. Je moet er wat voor overhebben, namelijk om half 6 opstaan maar dan heb je een mooie sunrise.

Ik had kunnen regelen dat ik een dagje vrij kon krijgen zodat ik mijn ouders als verrassing op zou kunnen halen van het vliegveld. Zat daar in spanning te wachten tot ze er waren en hoe ze zouden reageren, nou ze waren blij me weer te zien. Maar hun hadden nog een grotere verrassing voor mij. Ze waren niet alleen gekomen maar hadden mijn zusje meegenomen! Echt de beste verrassing die er is! 

Omdat koningsdag was geweest in Nederland, konden we hier natuurlijk niet achter blijven. Er was een speciale Dutch Kingsparty georganiseerd en dat feestje mocht natuurlijk niet overgeslagen worden. Dus een avondje met Nederlandstalige muziek doorbrengen was geen straf. Het eerste weekend dat we samen hadden stond Cormandel op de planning. Het was gelukkig mooi weer en we konden dan ook de plaatjes maken van de Cathedral Cove zoals je ze overal op internet tegen komt. Het was wel weer gek om met zn allen samen te zijn en ook wat krap in de camper maar was prima te doen.

De tijd gaat in het weekend toch altijd sneller dan door de weeks. Ik moest gewoon van maandag tot en met donderdag stage lopen. Donderdag aan het einde van de dag werd ik weer opgepikt op stage. Nu weten ze waar ik elke dag zit en hoe het eruit ziet en met wat voor mensen ik samen werk. De trip die dit weekend op de planning stond was National Park. De Tongariro Alpine Crossing mocht dan zeker niet overgeslagen worden. De shuttlebus zou ons om 7 uur ’s ochtends ophalen. Dus het was weer vroeg uit de veren om klaar te maken voor de 19,4 kilometer lange wandeltocht. Het was echt een hele mooie wandeling en we hadden gelukkig super mooi weer. Er was geen wolkje aan de lucht. Na 5 en half uur zat de mooie wandeling er alweer op. Ik snap nu wel waarom ze zeggen dat je dit echt niet moet overslaan als je Nieuw Zeeland bezoekt. Verder hebben we nog een bezoek gebracht aan Taupo en Rotorua. Omdat ik beide plaatsen al een keer geweest was, kon ik ze mooi vertellen wat ze moesten zien. De Huka Falls en de spa zijn of course bezocht in Taupo en in Rotorua hebben we de ludge gedaan en een bezoek gebracht aan het Thermal park Wai o Tapu. En ja, dan is het alweer maandagavond dus wordt het weer tijd om richting Auckland te gaan.



Vier dagen stage en dan stond onze laatste trip alweer op de planning. Een bezoek aan de filmset van Lord of the Rings en de glowworm caves in Waitomo. Beide vind ik echt een aanrader, al heb ik de films van de Lord of the Rings nog nooit gezien het zag er echt wel heel erg mooi uit. Dus moet binnenkort de film maar een keer gaan kijken. De tour die wij in Waitomo hebben gedaan was een hele mooie tour waarbij je niet allen de glowworms zag maar ook mooie grotten, al kom je niet schoon uit de grotten. Maar gelukkig konden we een heerlijke douche nemen. En dan is het alweer de laatste avond samen. Een avondje in een restaurant kan dan niet ontbreken. En dan is het tijd voor het afscheid. Het is voor deze keer minder lang, maar toch afscheid nemen is niet leuk.

Ik had verwacht dat de stage week nu wat langer zou duren, maar dat was echt totaal niet waar. Het ging echt super snel en realiseerde me ook dat ik nog maar drie en half week stage heb en dat het er dan alweer op zit. Maar moet er niet te veel aan denken want moet namelijk nog best veel voor school doen, helaas hoort dat er ook bij.

Dit is echt een hele korte versie van de afgelopen vier weken, maar anders wordt het echt een mega verhaal. Er staan nog een paar leuke weekend tripjes op de planning en dan is het tijd dat ik ga backpacken.

Liefs!



  • 22 Mei 2016 - 10:19

    Martha Komrij:

    Fijn dat jullie het zo gezellig hebben gehad samen. Een hele verrassing dat Esther meekwam. Voor je familie ook leuk dat ze nu weten hoe je in Auckland leeft en werkt.
    Nog maar even doorbuffelen op het werk en voor school. Daarna nog genieten van je vakantie-ontdekkingstocht. Veel plezier en groetjes uit Feanwaldsterwal

  • 22 Mei 2016 - 13:40

    Sanne:

    Leuke blog weer Judith! Maar eh, waar zijn nou die credits van Manon en ik van de party? ;)

  • 22 Mei 2016 - 15:12

    Gea:

    Hé Judith, leuk dat je weer een leuk verslag hebt geschreven. Al lezende beleef je alles weer. Fijn dat je een leuke tijd met ons hebt gehad. Wij vonden het in ieder geval erg gezellig. Het was fijn om je weer te zien en dat we nu weten hoe het leven er in Auckland aan toe gaat. Nu nog de laatste loodjes, wat de stage betreft.
    Succes.

  • 22 Mei 2016 - 17:25

    Opa En Oma:

    Lieve Judith,
    Bedankt voor jouw mooi verslag met Papa en Mama en Esther.Leuk om te lezen.
    Nog een paar weken dan zit jouw stage er al weer op.
    Gaat ook al weer snel als je er achter staat.
    Hier alles goed. We hebben allebei een nieuwe e-bike gekocht en nou maar tochten maken.
    Lieve Judith nog goede weken toegewenst en geniet er van.
    liefs Oma en Opa

  • 22 Mei 2016 - 20:29

    A.komrij1@gmail.com:

    Wat weer een leuk verslag nu samen met papa en mama en Esther weer veel gezien.
    En nu over een paar weken backpacken.
    Nog een fijne tijd toegewenst en bedankt voor je mooie verslag.
    liefs Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Judith

Actief sinds 23 Feb. 2016
Verslag gelezen: 1120
Totaal aantal bezoekers 3313

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 01 Juli 2016

My internship in New Zealand

Landen bezocht: